Hvordan vinne kunder – på messen?

En klassiker de fleste kjenner seg igjen i er at messen ga lite uttelling i fht. tid og penger investert. Men på messe skal vi og vi blir sikkert mye bedre forberedt neste år. Det blir sjelden virkelighet. Det samme gjentar seg. Helt til vi snur trenden i riktig retning! Det handler helt enkelt om å være godt nok forberedt før, under og etter messen.

Mål

Vinne flest kunders tillit og oppmerksomhet på messer.

Innhold

  • Mål og strategier før, under og etter messen.
  • Proaktivt salg og møtebooking.
  • Kundens adferd under messen – hvordan tenke som en kunde?
  • Messesalgsprosessens struktur, mål, trusler, muligheter og begrensninger.
  • Mental styring; pluss og minus tanker som påvirker messesalget.
  • Skap og behold initiativet!
  • Stress under messen; om å mestre egen og kundens stress-situasjon.
  • Å selge til ulike mennesketyper; om å skape en god kjemi!
  • Kroppsspråk; hvordan tolke og mestre ulike kjøpssignaler og kjøpsmotstand.
  • Kontaktstrategi; hvordan påvirker mennesker positivt i løpet av 10-15 sekunder?
  • Profesjonell opptreden; hvordan styre kunder fra ”skal bare se” til aktiv kjøpposisjon.
  • Kunder pruter på messen; Strategi og taktikk i forhandlingsarbeidet.
  • Always Be Closing: Effektive avslutningsteknikker.